tisdag 18 februari 2014

2014 ett blivande rallylydnadsår?


Lydnad. Vanlig traditionell lydnad. Det var vad jag trodde att jag och vovven Zixten skulle satsa på, vi har gått ett flertal kurser, tränat i olika träningsgrupper och läst otaliga böcker och bloggar. Allt såg bra ut tills jag tänkte att det ser så snyggt ut när hundar har haken i backen under platsliggningen, aj aj så skulle jag aldrig ha tänkt eftersom jag hade en hund som klarade av att ligga plats länge med huvudet ovanför backen. Summan av kardemumman blev att vi fick börja träna om, eftersom att jag hade gjort om momentet och vi har inte kommit framåt, istället har jag en hund som avger skall och vill till mig. 

Hundträning ska vara roligt. Det ska kännetecknas av glädje och lust att träna. Så nu börjar vi i en ny gren, rallylydnad! Woho! Jag har anmält oss till två kurser under våren, en som går på torsdagar 8 tillfällen och en annan som går en helg. Nu jäklar ska vi komma igång igen, nu siktar vi mot nya mål! Förhoppningen är att kunna tävla i nybörjarklass och få ett diplom och titeln RLD N. Wish us luck! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din hälsning!