tisdag 22 april 2014

Rensat frysen!

I somras plockade jag en hel del vinbär som jag tänkte göra svartvinbärsgelé av, men jag har ofta många projekt igång men har svårt för att slutföra men nu var det dags att förbruka bären så jag lyckades få ihop tre burkar med riktigt fin gelé. Blev nöjd med konsistensen som jag lyckades med utan att hälla i något pektin. :)
Denna lilla burk skänkes till mina föräldrar så att de får provsmaka

Hemmagjord rabarberkräm
Det blev lite rabarberkräm också som jag och Johan avnjöt på tomten. Känns så lyxigt när man har odlat rabarbern själv! Vi hoppas på mycket mer ätbara saker från vårt land detta år och mer lär det bli framöver, älskar odling av ätbara ting!

2 dl vatten
0,5 dl socker
några stjälkar rabarber
1,5 msk potatismjöl  


2 kommentarer:

  1. Det ska bli jättegott att smaka din vinbärsgelé.

    Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Jag har inte smakat den själv så jag hoppas den blev god :)

    SvaraRadera

Tack för din hälsning!