måndag 31 mars 2014

Brödbaksdebut :)

Jag måste erkänna att jag aldrig har bakat bröd! Lite konstigt med tanke på att jag bakar mycket annat och gärna lagar mat, men brödbakning har jag inte fått till förrän nu. I helgen fick jag ett infall att jag skulle göra Rosenbröd (min mamma brukar baka dessa underbara små brödbullar som jag blev sugen på)så jäst och mjöl inhandlades så det var ju bara till att sätta igång och baka idag på min lediga måndag. 

Min mammas brukar bli jämnt runda men mina blev i alla möjliga storlekar och former, nåväl de smakade ljuvligt med smör och honung till. Lite manchego och fikonmarmelad fick också plats på min lilla bricka :) Känner att jag haft en riktigt god kväll och hoppas att ni också haft det!


Min björnunge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din hälsning!