måndag 30 juni 2014

Nordens Ark

Nordens ark- En resa i närområdet. För man måste ju inte alltid åka så långt bort för att hitta sevärdheter. Och dessutom känns det bra att ha bidragit till en god verksamhet som försöker bevara utrotningshotade djur.

I torsdags åkte jag och Sandra, hennes lilla son Sam 1 år, och Maria till denna djurpark för att eventuellt beskåda några djur. Tidigare när jag varit på Nordens ark har jag haft otur och knappt sett några djur, men idag förstod jag varför jag inte såg dem- de är så väl kamouflerade så man får ta på sig hitta-djuren-glasögonen och då gick det genast mycket bättre, jag hittade och såg samtliga arter förutom vargarna som antagligen höll sig undan.
Det är verkligen intressant att läsa om alla djur och deras skills, exempelvis kan ett litet djur som en djärv fälla både renar och älgar genom att hoppa upp på deras ryggar och bita dem! En riktigt liten tuffing!


Amurtigern, även kallad Sibirsk tiger- är världens största kattdjur

Sötast var grisarna som hade lortat ner sig ordentligt för att svalka sig.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din hälsning!