måndag 23 juni 2014

Nu är det dags för jordgubbar!

Var bara tvungen att visa detta fina lamm som bor i fårhagen
nära oss. Så söt!



Ibland stannar jag upp och påminner mig själv om vad lyckligt lottad jag är som bor i villa och kan odla egna grönsaker, kryddor och bär. Det är lätt att bli hemmablind och glömma av att uppskatta allt fantastiskt man har runt omkring sig, så därför får jag påminna mig själv ibland och ikväll har varit ett sådant tillfälle. För 3 år sedan bodde jag i en lägenhet på Skogslyckan och på promenaderna uppåt Fasseröd tänkte jag "å tänk om man bara hade fått ha ett hus med en liten trädgård." Nu när jag har en liten trädgård tänker jag "å om jag hade haft en ännu större trädgård...", känner ni igen er? Jakten på mer lycka och mer välstånd förtar det vi har här i nuet, så ikväll ska jag njuta av mina jordgubbar, som jag har här och nu. Mums!

Min och älsklingens efterrätter som vi åt i veckan. 

Kvällens efterrätt- smultron, jordgubbar och citronmeliss- allt egenodlat. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din hälsning!